lördag 29 oktober 2011

Ekonomiska bekymmer..

För första gången i mitt liv måste jag börja vända på slantarna och göra en budget. Att ha endast föräldrarpenning som lön och va ensam, det räcker inte långt.

Fast här har jag gjort ett val, hade kunnat haft det hyfsat bra med pengar om jag valt att plocka ut fullt med dagar. Men jag vill inte sätta Devin på dagis när han är 1 år så om dagarna ska räcka får man leva på mindre pengar.

Visst det är jävligt surt, men oxå väldigt väldigt nyttigt för mig som annars bara handlar och handlar utan att bry mig nämvärt om vad saker och ting kostar.
Och tänk sen vad rik jag kommer känna mig när jag börja jobba igen..:D

Så nu är det stram budget som gäller, det här ska gå och jag kommer bli en erfarenhet rikare. Dock som med allt annat så kanske man trillar dit ibland och köper nåt onödigt :P
Men det kommer ju slå tillbaka på mig själv i slutet av månaden, devins behov går först och i värsta fall får väl jag leva på vatten då =) Nä så illa kommer det nog inte bli..men det kommer bli en läxa iallafall =)

1 kommentar:

  1. Vet hur det är att vara fattig,men allt går om man vill:-) Lycka till och ha en go kväll,kram

    SvaraRadera