söndag 23 oktober 2011

Sol vs Blek vs Fläckar

Ni som känner mig vet mkt väl om mitt dilemma den här sommaren. Jag hatar verkligen att va blek, men när jag blev gravid så visste jag vad det innebar. Ingen sol under graviditet pga av risk för pigmentfläckar. Jag tog smällen och va blek,blek och blekast hela vintern.
Så blir det vår..ganska solig och fin vår. Sätter mig ute i dom nya utemöblerna i ca 30min, kommer in och ser ut som en leopard i hela ansiktet, snyggt? Not!

Hela sommaren har jag gått med solskyddsfaktor, keps och hållt mig i skuggan så mkt jag kunnat. Bitter har jag varit, här har man varit duktig hela graviditeten och sen kommer fläckarna på 30 min 2 mån efter att ungen är ute! Gah!

Och nu då...inte vågat mig på sol nu heller... förren idag, babysimmet börjar på söndag och fan heller att jag tänker va såhär blek.
Sagt och gjort , beger mig till solariet med ett antal tröjor och placerar linne, tröja och dunväst över ansiktet och solar kroppen. Vamt och svårt att andas va det, men inga nya fläckar ;)
Ansiktet får sminkas med färg hädanefter, =) ¨
Så nu kära vänner har jag löst mitt dilemma så nu slipper ni kanske mitt tjat om blekhet och fläckar ;)

1 kommentar:

  1. Ha,ha,jag bombaderar dig med kommentarer nu,men visst är det såååå skönt att skriva av sig av det man känner? Blogg eller inte,men jag tycker det är rena terapin att få skriva av sig utan att någon tycker eller svarar emot. Mina känslor,mina tankar,mina ord och hur jag upplever saker. Kör hårt Sandra;-) Kramar

    SvaraRadera